Music

niedziela, 20 kwietnia 2014

Stereotypy- Najmodniejsze okulary, przez które patrzymy na świat.

Witam Was w tym świątecznym klimacie....
 itp. itd.


Stereotypy.  
To temat dzisiejszego posta. 
Jest to ''zjawisko'' bardzo rozpowszechnione w dzisiejszych czasach, które sięga nie tylko M Ł O D Y C H, ale i tych starszych osób. 
 
Teraz potrafimy nawet oceniac ludzi, po tym jak się zachowują W INTERNECIE, głównie na facebooku, asku i tego typu portalach :) 

Zacznijmy jednak od początku. 
Przeważnie ludzie, którzy widzą kogoś, kto różni się od pozostałych, natychmiast jest obrzucony wrogim nastawieniem.  

Dlaczego?
 
Nie lubimy osób, które ''odstają'' od reszty rówieśników.

Ale zastanówmy się nad tym, jak by wyglądał świat, gdyby wszyscy byli jednakowi? :)

Ja rozumiem, że każdy może miec swoje własne, indywidualne opinie na czyiś temat, ale jaki jest sens oceniania kogoś, kogo się NIE ZNA?!

Warto również wciąc pod uwagę agresję, która może wyniknąc z tego ''zjawiska''.  

Przytoczę może przykład czarnoskórego człowieka, mieszkającego w Polsce, uczęszczającego do polskiej szkoły. 
Pojawia się grupa rasistów, którzy natychmiast znajdują sobie w danej osobie tzw. ''kozła ofiarnego'', dla ''rozrywki''. 
Osoba ta często jest przez nich upokarzana publicznie, wyzywana, prześladowana.
W najgorszych przypadkach pojawia się również agresja. I wcale nie chodzi mi tutaj o agresję słowną.  

.....Tylko dlatego, że ma inny odcień skóry niż inni. 
A wystarczy tylko porozmawiac, spędzic z tym człowiekiem kilka minut. 
I co? 
I okazuje się, że to naprawdę fajny kumpel do towarzystwa :) 

Wszystkim znany stereotyp to również ten, w którym blondynkę uważa się za istotę ''głupią, nierozumną, tępą wręcz :D''

Niech mi ktoś proszę wytłumaczy. Co ma kolor włosów do ilorazu inteligencji? 
Mało kto bierze pod uwagę, że te TĘPE idiotki w wielu przypadkach mają wysokie wykształcenie i stałą pracę w której wykazują się swoją inteligencją na co dzień :)

Nasuwa mi się kolejne pytanie. Czemu tak mówi się o kobietach?
Wniosek jest prosty. 
TO MUSIAŁ WYMYŚLEC FACET. ;DD
 
Nawiązując do wysokiego wykształcenia.
Mówi się, że osoby po studiach zazwyczaj kończą w Mc.
A ja powiem tak :) :  
Po pierwsze, ktoś musi tam pracowac, żeby robic Tobie za przeproszeniem to ''żarcie'' wtedy, gdy Tobie nie chce gotowac się obiadu.
Więc następnym razem pomyśl o tym, zanim palniesz tę głupotę, że ludzie po studiach to skończeni idioci, na których stac tylko na MC.
Teraz ta osoba zarabia sobie spokojnie w taki sposób a nie inny, tylko dlatego, żeby nie byc bezrobotnym w momencie szukania nowej pracy, która przyniesie mu znakomitą posadę.
Za kilka lat role się odwrócą.
I co wtedy? :)

Kolejny stereotyp to ubiór, indywidualny styl.
 
Np. ''On/a jest Emo. Na pewno się tnie.''
''On/a słucha metalu. Pieprzony satanista''
.... To jest tak samo tępe jak: ''On/a ma tatuaż..... Kryminalista'' 

 Ehh.. Mój komentarz tutaj jest zbędny.  

Jednak tak jak wspomniałam. 
Stereotypy sięgają również osób starszych.

Pewnego razu ulicą idzie pewna młoda dziewczyna pchająca wózek.
Za Nią idą dwie starsze kobiety. 
Jedna mówi do drugiej: ''Zobacz Bogusia, taka młoda a już bachora niańczy. Ja nie wiem co z tymi dziewuchami się porobiło. Za naszych czasów tak nie było. Teraz same puszczalskie chodzą po tych ulicach''. 
Jednak żadna z nich nie wiedziała o tym, że ta młoda dziewczyna niedawno straciła oboje rodziców w wypadku. Teraz mieszka w domu dziecka, a to maleństwo w wózku to Jej braciszek, którym musi opiekowac się codziennie po kilkanaście godzin.
 
Mogę wymieniac w nieskończonośc. Ale czy to coś zmieni? 
Wątpie.. 
Stereotypy są i będą, bo to wymysł ludzi, przez których przemawia zwykła zazdrośc. Tak naprawdę osądzane przez nas osoby, mają więcej oleju w głowie niż my sami. 

Warto sobie to przemyślec, zanim zaczniemy oceniac ludzi, nie zamieniając z Nimi ani jednego słowa. 








Wszelkie pytania/rady/propozycje/sugestie/opinie itp. kierujcie w komentarzach, które naprawdę motywują mnie do działania jeszcze bardziej :)  
Pozdrawiam.




11 komentarzy:

  1. W 100% popieram! Po tym, co przeczytałam wnioskuję, że jesteś bardzo mądrą i wartościową osobą. Niestety mimo wszystko w dzisiejszych czasach jest coraz mnie takich osób. ;(
    Właśnie stereotypy... taką głupotę mógł wymyślić tylko człowiek. xD Wiele ludzi postrzega za osoby gorsze od siebie tych, którzy się np. gorzej ubierają, ale osoba uboższa jest czesto mądrzejsza od tych bogatych rozpieszczuchów.
    Serdecznie pozdrawiam i dziękuję za komentarz u mnie (http://oczywampira2.blogspot.com/) ;*
    Ps. Oczywiście obserwuje i dodałam Twój blog na krótkiej liście wartych do polecenia u mnie. ;D XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie masz pojęcia ile takie słowa dla mnie znaczą :)
      Miło czasami przeczytac na swój temat coś pozytywnego. Przynajmniej wiem, że to, o czym piszę tu, na blogu i tematy jakie poruszam( a wiele osób boi się poruszyc coś takiego) jest uznawane wśród moich czytelników.

      Masz absolutną rację. Według mnie osoba, która np. czerpie swoje ''bogactwa'' od rodziców, nie dorabiając się w życiu niczego samodzielnie, nie poradzi sobie w przyszłości. Osoba natomiast, która dąży do wszystkiego sama, szanuje pieniądze i osoby z Jej otoczenia. To ważne, bo przez takie pryzmaty jesteśmy oceniani :).

      Kiedyś pogłębię ten temat.

      + Nie masz za co dziękowac. Komentarz w 100% szczery. Rób dalej to, co robisz. Podziwiam Cię za taki talent :)

      Usuń
  2. super post ;)
    obserwuję , liczę na rewanż ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Stereotypy to wielka głupota. Nigdy się nimi nie kieruję. Nie każdy jest taki sam. Poza tym człowieka trzeba najpierw poznać, żeby móc coś o nim powiedzieć. Dopiero potem mogę stwierdzić to i owo. Okrutny los tak chciał, że na mojej drodze spotykam akurat same tępe blondynki, więc trudno mi obalić owy stereotyp, bo po prostu nie mam ku temu okazji. Tak, studenci i humaniści [a zatem ja] "będą pracować w MC". Idiotyzm. Prawda jest taka, że na początku każdy chce coś zarabiać, więc nawet technicy się tam pchają. Najbardziej jednak drażnią mnie stereotypy dotyczące kobiet. Zwraca się uwagę tylko na nasze wpadki, np. jak któraś wjechała samochodem w płot. Faceci też robią takie rzeczy, ale o tym się nie mówi, bo stereotyp mówi o "tępych babach"... Spodobał mi się demotywator na końcu notki : ) Pozwala bardziej uwierzyć w siebie jako płeć piękną, zapominając o utartych stereotypach. Pozdrawiam!
    antediluvianme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą :). Nie można oceniac ludziach po pozorach.
      Stereotypy głównie tyczą się kobiet.
      Dlatego wniosek wyciągnęłam taki, że to musiał wymyślec FACET. Żadna normalna kobieta nie osądzałaby się w ten sposób.
      Ludzie mają to do siebie, że łatwo dostrzegają cudze błędy, nie zważając na swoje własne.
      Również pozdrawiam. :)

      Usuń
  4. notatka z sensem, ciekawa, prawdziwa. denerwują mnie osoby pijące, palące dla szpanu. to coś okropnego, aż się płakać chce...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe. Racja. I to jest denerwujące :) Zwłaszcza chwalące się tym 15-latki na facebooku, ile to one wczoraj nie wypiły i jakie są nawalone ;DD..
      Ciekawe gdzie rodzice O.o

      Usuń
  5. Mnie najbardziej irytuje stereotyp o jedynakach, którzy są rozpieszczeni. Nie znoszę generalizowania ludzi. Stereotypy to ciężki temat.. którego nie da się pozbyć. Wdarły się do naszego życia, zamotały nam w głowach i nie możemy ich wyrzucić. Znajdują się na całe szczęście ludzie mądrzy, którzy wiedzą, że nie należy oceniać ludzi po kolorze skóry czy włosów ;)
    Pozdrawiam
    melodycalling.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. popieram, niestety ludzie kierują się
    stereotypami, nie ma na to wpływu, ma się wpływ tylko
    na to jakie jest nasze podejście do tego :)
    masz świetnego i kreatywnego bloga
    moze zgodzisz sie na wzajemną obserwację?
    lubie mieć pozytywnych ludzi w kontakcie :D
    pozdrawiam cieplutko ;*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. nominuję Cię do LA!
    wiecej info u mnie havefrozenhair.blogspot.com
    dopiero zaczelam... :]
    pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha. Druga nominacja.
      Bardzo dziękuję ;*
      Nie zdążyłam ogarnąc jeszcze tej pierwszej.
      Zajmę się tym jutro i złożę to w całośc.

      Jeśli chcesz, dodaj zakładkę ''obserwatorzy''.
      Bo ciekawie go prowadzisz :)

      Usuń

♥Wszystkie komentarze są przeze mnie czytane
♥Staram się odpowiadac na wszystkie zadawane mi pytania
♥Odwiedzam wszystkie linki-bez wyjątku, podawane w komentarzach.